... vagyis Hamupipőkéé... vagyis Scarlett Johanssoné... vagyis ..
 
Az úúúúúgy kezdődött, hogy a Disney 2007-ben elindította a Year of a Million Dreams kampányát.
Az téma artikulálásához Annie Leibovitz-ot kérték fel, ami a legjobb találat volt szerintem... hisz kedvenc leszbikus (?), zsidó fotósnőm eddig is bőven csinált hasonlókat a Disney nélkül is (nekem pl. 10 éve lóg a falamon egy A.L.-Blues Brothers repro)... ez szinte csak jutalomjáték volt... kisujjbólkirázás (főleg, hogy túlvan már egy Alice csodaországban-os sorozaton is)... és mestermunka.
 
A három turnusban kibocsátott képeken celebek (milyen meglepő) bújtak mesekarakterek bőrébe (Oliver Platt, Lyle Lovett, Beyonce, David Beckham, Rachel Weisz, Juliette Moor, Whoopi Goldberg, Gisele Bundchen, Mikhail Baryshnikov, Julie Andrews, Abigail Breslin, Roger Federer, Jessica Biel).
(lenti slide-ban az össze kép)
 
...tehát vissza a poszt elejére:
a klasszik mese-kellék, az üvegcipő készítője a new yorki Steuben üveg manufaktúra.
 
S. Johansson emígyen kommentelte egy emailes interjúban a dolgot: "nem volt nehéz rávenni magam arra, hogy beledugjam a lábam az ikonikus üvegtopánba; ez minden kislány álma, ahogyan az enyém is volt.".
 
A celebritások mellett azért a divat-guruk színejava is képviseltette magát: Hamupipőke mesébe illő labdaköntösét Nicoletta Santoro tervezte, tiaráját pedig Harry Winston (a 62 karátos gyémánt platina fejdísz köbö 325.000 dollárt ér).
 
Az üvegcipő-elhagyás, mint a mese egyik kulcsjelenete egyébként remek példája a tudatalatti hiba-elkövetésnek (ki-ki gondoljon bele, hány ilyenen van már túl...:)
 
..de azon már ne agyaljunk, hogy lehetne egy ilyen cipőben egyáltalán járni...  maradjon meg valami varázslatosnak is.