„A kezdet kezdetén a világ nyugalomban, és teljes sötétségben pihent.
Akkor még nem léteztek növények, nem léteztek állatok, semmi sem mozgott, járt, kúszott vagy repült a hegyek között, amelyek olyanok voltak, akár a napszítta csontok.
A csúcsok körül nem zúgott a szél.
Nem volt hang, ami megtörte volna a mélységes csendet.
A világ nem halott volt, csupán aludt.
Aludt, s az élet és a fény első szelíd érintésére várt.
Nem is élő és nem is holt lények várakoztak mély álomban, a hegyek jeges barlangjaiban.
Valahol a tér végtelenjében aztán Yhi, a Napistennő megmoccant álmában – már ő is csak arra várt, hogy Baianne, Mindenki Atyja megérkezzen hozzá, s a fülébe súgjon.”
Részlet az ausztál bennszülöttek meséit tartalmazó Abók című könyvből.
George Aslanis ausztrál üvegművész alkotásaiban ugyanúgy benne van a szimbólum és metafora, mint a népmesékben.
A felszín rajzolatai és a mélységből felsejlő belső rétegek a mesék csodálatos világát idézik, ahol minden összefügg minden más egyébbel, ahol a természet erejét áthatja a varázslat...