Hiszek a művészetben.
Hiszem, hogy a rejtett valóság észlelésének új útjait segít feltárni.
 
...már ha a befogadó részéről megvan a kellő nyitottság, amihez néha annyi is elég, ha valaki egy pillantást vet egy alkotásra.
 
...mert a színek, az anyagválasztás, a textúra, az alak mind-mind együtt zsigeri szinten hatnak...
 
... és ha már ilyen mélyre mentünk, meg is érkeztünk a kanadai Alex Anagnostou üvegszobraihoz.
 
Őt is ez érdekli, ezt próbálja meg kifújni üvegből újra meg újra: megmutatni, hogy mi, emberek, hogyan hatunk egymásra, mikro- és makro-szinten.
 
Amikor először láttam Alex munkáit, hagytam, hogy gondolkodás nélkül beinduljanak bennem az asszociációk, és akkor jutottak eszembe a címben használt kifejezések, amik a sejtosztódás kétféle módjára utalnak.

Nem is tudtam, mennyire közel vagyok az alapkoncepcióhoz: szabad szemmel nem látható bonyolult mintázata, dinamikája, célja a gyarapodásról szól... ahogyan szerintem az emberi kapcsolatok is.
 
Akció-reakció, ideg-ingerület, tett és szavak, találkozás élőben vagy az iwiwen, információk száguldása a vérben és a cybertérben, két lépés a lakásodban és fényévek a galaxisban... a mindenség egységes: minden egy.
 
Szobrai feltárják a tér, az energia, a mozgás, és az ezek által gerjesztett/ezeket magába ágyazó finom szövedék rezdüléseit.

 
... jegye mindenkinek van a nagy felfedezőúthoz, az Élethez: az üveg, mint anyag is erről beszél: áttetsző, és visszatükröző... törékeny, de éles is...
olyan, mint Te vagy Én.