Egy korábbi posztban volt már hasonló mintájú óriás ólomüveg ablak, bár ott a katedrálisban keményebben zummoltak a hangyalagzira.
 
Amott a vallásos emelkedettséget hivatott elérni az elvontság... itt pedig? na? vajon mi célja lehet egy ekkora, brutál-gyönyörű mintának, ami a Simón Bolívar Nemzetközi Reptérre (lánykori nevén: Aeropuerto de Maiquetía)készült?
Poszt végére talán lesz saját válaszod is.
 
Mai témánkkal Maiquetia-ba kalandozunk - Caracas belvárosától (Venezuela) 21 km-re helyezkedik el-, ami tulajdonképpen az ottani Ferihegy, és újra egy kevésbé ismert "gyöngyszem" kerül bemutatásra egy jó nagy fotóslukk formájában...
...és mint pl. Toluca-nál vagy az Iglesia el Rosario-nál is láttuk, a Közép- és Dél-Amerikai kontinens lakói egy percig sem cicóznak ólomüvegileg, ha valami igazán lenyűgözőt szeretnének mutatni.
 
Maiquetía (ahogy a helyiek hívják röviden) egyébként egy jelentős légiforgalmat bonyolító, központi reptér (sokan használják Dél-Amerikai utazásaik kiindulópontjának), Charles Lindberg 1929-es alapítása óta fennáll, de 2000-es (több lépcsős, nemzetközi szabványoknak is megfelelni akaró) gigafelújítása óta ilyen csilli-villi.
 
Nyomozgatásom nyomán annyit sikerült kiderítenem, hogy a grandiózus üvegbetétet Mercedes Pardo (1922 - 2005) venezuelai képzőművész tervezte.
A Párizst többször megjárt, hazájában nagyrabecsült művésznő munkáira (főleg a 60-as évektől) a geometrikus absztrakt világába tett szín-kísérletei a legjellemzőbbek.
 De visszatérve a rendhagyó, multikolor reptéri látványelemre: persze sokan vannak, akik imádnak repülni...nem kevesen, akik végigparázzák az egészet...készen vannak, mint a lecke... és persze az úton (pl. 2 órán át tartó turbulenciában utazás közben) előforduló halálfélelemre nem lehet felkészülni...
..de mi van, ha ezt már az elején lehet oldani? mondjuk egy ilyen gyönyörséges ablakkal. 
Ez a millió színben ragyogó betét megérkezéskor pedig igenis jelentheti az életigenlést, a hálát, hogy a nehéz utat túléltük..és itt vagyunk.
(az más kérdés, hogy Venezuelába utazni sem egy kommerszbarack).
 
..és ezen a helyen nem ez az egyetlen rendhagyó belsőépítészeti elem.
A reptér padlója több helyen, hosszan elnyúló, kromatikus interferencia-mintájú burkolatot kapott.
Tervezője, a op art színvariálás nagymestere Carlos Cruz Diez.
 
Ezek után már csak egy kérdés maradt: Are you ready to fly?