Első.
Írhatnám kommentelősen.
 
Blogot még ezelőtt úgyse nevör evör....
Hápersze.Naplót igen, de azért az durván más volt.
Vezettem, írogattam bele ezt-azt..aztán pár hét után visszaolvastam, amit korábban beleírtam, és sopánkodtam, mekkora ... voltam..vagy természetesen valaki más..
..és ez újabb fantasztikus hangulatú bejegyzéseket szült...de tizenévesen azt hiszem ez rendben is van...
...a tanulságok csak később esnek le hangos dübbenésekkel és kezd az ember nem a dolgok után menni, hanem eléjük...
már ha rá bír jönni arra, hogy mi az, amit akar, szeretne..
és rájön, mik azok a mozgatórugók, amik őt magát viszik előre..
vagy
legalábbis valamerre :)
 
Azt hiszem, ezen a "törekvés valami felé de közben megtalálni önmagam" utazó-pályán araszoltam, amikor találkoztam az üvegezéssel. Nem hangzik valami húdenagy sztorinak..de rá kellett jönnöm, hogy az ilyen alattomban beszivárgó dolgok az igazán maradandóak :)
Az fogott meg benne, hogy annyira figyelni kell közben..precíznek kell lenni..koncentrálni kell...
..és mindehhez még az is kapcsolódik, hogy kreatív lehetek, ami egy üvegbetét elkészítése közben nem is olyan egyszerű.
 
Nemcsak azért, mert úgy kell megtervezni egy ilyen ablakot, hogy nagy súlyánál fogva is szilárdan álljon a helyén, hanem mert maga az üveg is más-más arcát mutatja éppen attól függően, mikor milyen fényt kap, ami igencsak módosíthatja a papíron megtervezett látvány-terveket.
merugye napsütés  - meleg ragyogás
avagy borongós nap - sápadt derengés
estemeg lámpafény - behízelgő harsányság
 
Kicsit előre is szaladtam a dolgokban..
szeretném ezt a témát körbejárni...
megmutatni, hogyan zajlik egy ilyen betét készítése..
megvizsgálni, milyen helye van egy-egy ilyen üvegbetétnek a mai otthonokban...
kik azok az emberek, akik ilyen díszeket helyeznek el a lakóterükben...
honnan jön ez az egész..milyen művészeti gyökerei vannak...
és bepillantani, hol tart és merre halad ez a művészeti ág.
 
Akkor első...csak itt, csak most..utoljára.