Klasszik kérdés: mi volt előbb, a tojás vagy a tyúk... szerintem a.
...mert hiszek a terv-kiforrásban... a (ki)fejlődésben...  a változásokban ... és hogy ezen kívül az életben csak egyetlen biztos pont van, a halál (meg az, hogy Bárdos András a Tények végén MINDIG elkíséri tekintetével a távolodó kamerát)...
 
...megaztán a rómaiak is megmondták: ab ovo (usque ad mala)... uh. szerintem a svéd-angol alapítású Atelier Areti (igen, már megin' egy design-kattant csapat) jó lapra tett, mikor bemutatkozott első, tojás alakú kis benjáminjával, a kimondhatatlan nevű ‘Kirchschlag'-gal/gel(?).
 
A tojás egyébként számos nép képzetében a teremtés és a lét kezdetének szimbolikája, Robert De Niro meg a lélek megtestesítőjeként jeleníti meg, mikor sátán alakjában hosszúkörműre manikűrözött kezével szépen szájához emeli az Angyalszívben...
Kis tojás-kultúrtörténet:
A világ teremtéséről feltételezik, hogy a Világtojás feltörésével keletkezett.A hinduknál a Világtojást az isteni madár helyezte el a világóceánba. Brahmá aranytojásból született, amelynek két feléből keletkezett a menny és a föld. A buddhizmusban a tojáshéj a tudatlanságot jelképezi, amelynek feltörésével a tudatlanok a megvilágosodáshoz juthatnak, vagyis a második születéshez. Némelyek azt hiszik, hogy a kozmikus tojásból kelt ki a Nap, de van olyan elgondolás is, miszerint a tojás sárgájából lesz a Nap. Egy másik teória szerint az ember változik tojássá, máskor meg a tojásból kel ki az ember, de kígyó szájából is származtatják a kozmikus tojást.
 A sémi hagyományban a kozmikus tojásból lett a teremtés. A görögöknél a feltámadást jelképezi. Az irániaknál a tojás a teremtés szimbóluma. Zoroaszter hívei az eget egy ragyogó fémtojásból eredeztetik. Angliában a tojás az újjászületés, a remény jelvénye. Az alkimisták szerint a tojásból nő ki a bölcsesség, fehér, piros és kék virága.
Sok esetben az aranytojás jelképezi a Napot. A teremtést, az életet és a feltámadást jelképező strucctojás vagy a nagyobb porcelántojások, elsősorban templomokban, mecsetekben lelhetők fel. A keleti szlávok legfőbb szimbóluma a termékenységet megtestesítő tojás.
 
A magyar népi hitvilágban és a népszokásban a tojást termékenységvarázsló, illetőleg az újjászületést, növekedést jelképező, megtestesítő tárgyként használták. Általánosan elterjedt szokás volt a csecsemő első fürdővizébe tojást ütni, hogy a gyerek szép, egészséges legyen. Lakodalomban az új asszonyt a vőlegény házába való bevezetéskor tojásra léptették, vagy tojást tettek, gurítottak ülőhelye alá az esküvői vacsorán, hogy a könnyű szülést, illetve termékenységét biztosítsák.
(És írjadbeanaptáradba: a tojásnak október második péntekén van a világnapja.)
 
Persze nem hiszem, hogy mindez átfutott az építészt, grafikai tervezőt, belsőépítészt, világítás-tervezőt összehozó csapat agyán, de ez az "oridzs kézműves-mesterség-modern technológia"-kombó mégis ilyen: letisztult, dekoratív és funkcionális (hát ez az, amit elég nehéz összehozni egy tárgyon belül), modern és időtlen high–performance izzás.
 
Ami priceless, hogy a lámpa fő része kézzel készül: fújt üveg, amit aztán mesterien gravíroznak (a szemkiégetős fényt szépen szórja, puhítja az elegánsan kivitelezett minta) svéd legények.
(A lámpa egyébként két méretben és öt mintával debütálhat, attól függően, hogy hol tetszenek esetleg használni.)
Tradíció és haladás.
Tessék szépen utánuk csinálni... 
... én meg sok-sok hasonlóan jól sikerült magyar projektről szeretnék írni...
 
Okostojáskodós rész innen.