Halogattam a témát már egy ideje, de itt van..csak kijött... nyaggattatok érte eleget, és lehet, hogy valami mást kaptok, mint amit vártatok.
 
Nem azt fejtegetem, hogyan hozták át e mandalákkal a keleti alkímiát a keresztes lovagok... hogy közben kalandos utat megtéve, ma kiderüljön: a legtöbb rózsaablak sokkal fiatalabb (maguktól a templomoktól, ahol vannak), mint hinnénk, hiszen a gótika másodvirágzásával terjedtek el.
 
...és arról sem, hogy miként van az, hogy csak az az igazi rózsaablak, amelynél kívül kőfonadék látszik, ahol pedig nincs, az egyszerűen CSAK egy körablak.
 
De arról igen, hogy mindegyik 100% pure, VALÓDI szépség.
 
...és hogy mindegyik tudással töltött, egy-egy isteni attribútumnak szentelt képregény.
(Ha legközelebb olyan templomban vagy, ahol van kitől rákérdezni, érdemes megtudni, az ottani miről szól.)
 
Az általuk közénk elhozott egyetemesség.
 
A nyugvó közép körüli mozgás szimbóluma, ami jelen van a kerék mozgás-dinamikájától kezdve, a dervisek táncán át, a Tai Chi-ig (vagyis a kerék feltalálásától kezdve, az összes körkörös táncunkon át, a keleti harci technikákig)
 
..és fonákát látva olyan, mintha az üvegesmester műhelyében állva kileshetnénk azt a speciális számkód-szerkesztési módot (mindegyik rendelkezik számmisztikai vonatkozással) , amely spirituális értelemben véve egy kulcs az isteni, vagyis az egység iránt elkötelezett forma elkészítéséhez.

..és hogy legyen min gyakorolni a fent elmondottakat, íme egy jó nagy fotóslukk... közéjük rejtettem egy magyart is...juj... melyik lehet az?
(megfejtés a legutolsó kép után található)
 
(az utolsó a magyar)