Mi az összefüggés az autógumik, az útvonaltervező, egy fehér baba és a legcoolabbaknak járó étterem/hotel díj között?
 
Persze nem kell azonnal valami ordas összeesküvés-elméletet gyártani hozzá, haladjunk csak szép sorban...
és pattanjunk vissza 1888-ba, a Michelin megalapításának időpontjához: amikoris Édouard és André Michelin, Franciaország Auverge tartományának kis városkájában, Clermont-Ferrand-ban létrehozta a mára már a világ legnagyobb autógumiabroncs-gyártójává kinevezett céget.
 
Az elmúlt 120 év alatt aztán a cég szép lassan további minőségi dolgok mellett tette le a névjegyét: kiadott két útikalauz-sorozatot - ezzel is arra ösztönözve az autótulajdonosokat, hogy koptassák autóik gumijait -, a vörös Guides a szállodákra és éttermekre, a zöld Guides pedig a turizmusra vonatkozott, amely tudásbázisra épülve - a modern kori igényeknek megfelelően - szépen adta magát a GPS-szes digitális útvonaltervező. Profik..há nem? De.
 
A vörös Guides elismertségét neves és hétköznapi gasztro-kritikusainak köszönheti, akik "mátyáskirályi" rejtőzködéssel járják a világ éttermeit, szállodáit, egy saját szimbólumrendszert alkalmazva a listázott hotelekről és éttermekről, komfort, illetve árkategória szerint.
Az éttermeket az alábbi öt szempont alapján kategorizálják: az ételek minősége, a sütés-főzés és ízesítés tökéletessége, a konyha "személyisége", ár-érték arány, és a látogatások gyakorisága. A csillagokat a legjobb ételeket kínáló éttermek kapják meg, ahol valószínűleg az újító szakácsokat díjazzák, tehát a séfnek produkálnia kell valami sajátosan meglepőt.. A kalauz egy csillagot tol a kellemes úti kitérőt jelentő, kiváló fogásokkal büszkélkedő éttermeknek, két csillagot a kitűnő vendéglőknek, amelyekért érdemes egy hosszabb kitérőt tenni, és hármat az olyan rendkívüli helyeknek, melyek akár egy külön utazást is megérnek.
Tudtommal nálunk nincs még ilyen csillagos étterem. Vagy de?
 
De essen most már szó emberünkről: A vállalat szimbóluma Bibendum, (aka Bib a Michelin Man vagy Bibelobis, avagy egyszerűen a Michelin Man), amelyet 1898-ban készített egy O'Galop nevű francia művész (Marius Rossillon egy álneve), és a világ legöregebb védjegyei közül az egyik.
A Bibendum egy latin szó, ami durva, latinból fordításból azt jelenti, hogy "mert valakinek innia is kell"...ami kicsit a Berné-féle alkoholista-játszmák egyik jelmondata is lehetne akár...(persze lehet egyszerűen "Cheers"-nek is fordítani)
 
Az ötlet magától az egyik alapítótól származik, aki pár összerakott gumiabroncsból egy figurára flesselt...
 
..és napjainkban ez a figura tekint le ránk többedíziglen Londonban, a Fulham Road 81.sz. alatti Michelin ház ablakairól.
(A benne található Bibendum étteremről pár szó: állítólag az "új brit konyha" (muhaha) egyik zászlóshajója, amely nemcsak remek halételeiről nevezetes, hanem a fogások művészi tálalásáról is)
 
1911 januárjában itt nyitotta meg első állandó angliai főhadiszállását és gumiabroncsraktárát a francia anyacég, majd 1985-ben elköltözött onnan, átadva helyét az étteremnek és egyéb irodáknak.
Az épület - melynek stílusát elég nehéz meghatározni, bár időben a szecesszió végén vagyunk, és ennek lenyomata erősen érződik rajta, mégis erősebben art deco - tervezője François Espinasse (1880-1925), aki az eredeti épülethez 3 ólomüveg ablakot álmodott meg...
(1940-ben a lebombázás kockázata miatt kiszerelték, és farekeszekben biztonságos helyre szállították a 3 ablakot, és csak a háború után kerültek vissza a helyükre.)
 
...és mivel mással, mint a cég reklám-arcával, amint így-úgy-amúgy, de mozgásban van...
(Ugyanő mosolyog ránk kezében poharat tartva az épület fogadórészének padlóján is, mozaikból.)
 
Dinamikus ábrázolása láttán mit is lehetne mást mondani rá, mint azt, hogy cukiság :)
 
forrás:

http://en.wikipedia.org